"Csipkebokor altatója ringat tarka lepkét,
holnapra a dallama már széllel szálló emlék, széllel szálló emlék."
Alma együttes: Erdőmélyi álom

2010. április 5., hétfő

Húsvét - foszlányokban...

"Vivit, vivit! Jézus él, és ha nem élne, akkor egyetlen óráig sem kívánnék élni. De mivel Él, Ő általa mi is élni fogunk!” - ezt mondta Luther Márton valamikor régen s mit nem adnék, ha én is ilyen meggyőződéssel és ekkora szenvedélyel tudtam volna ma vallani a húsvét lényegét...egyetlen óráig sem Nélküle...sajnos, sok sok órám telik el Nélküle...talán a nagypéntek és a feltámadás közé rekedtek napjaim...a szombat ez és semmittevés, mozdulatlanság, csend borítja..."Szombaton azonban pihentek, a parancsolat szerint." (Luk.23,56).
  Igyekeztem nyitott lenni ma, rácsodálkozni újra a feltámadás csodájára...hogy ne csak az agyam tudja, de a szívem is érezze...elvégre csekély 25 év után nem kéne "megszokja " még ez a szív a feltámadt Krisztus gondolatát...no de a nagy "feeling" elmaradt, helyette egyebet kaptam. Egy igét.
"De én imádkoztam érted, hogy el ne fogyatkozzék a te hited: te azért idővel megtérvén, a te atyádfiait erősítsed." (Lk.22,32)   ....ezt elteszem, szükségem van rá. Már ezért is jó, hogy ünnep van...:)
             
 "Vonj sugaradba,Istenem!
mint madár a fészkére,szállnék hozzád,
de látod,a lét örömei közt
elpattant a szárnyam csontja.
Végy kosaradba Istenem!
mint hal a horogra,sietek hozzád,
de látod,a gyürüzö mélynek
rám tekeredett ezernyi hínárja.
Szívemet kétféle húzás tépi,
egyre lyukasabb,egyre zavartabb-
ládd-e,sokszor már azt sem tudom,
melyik a te horgod zsinegje
s melyik a mélység inda-köteléke.
Vonj hevesebben!
Ön-erőmből nem jutok én soha hozzád." Weöres Sándor

Én nem tudom, mit keres a tapsifüles a húsvétba, fogalmam sincs hogy keveredett bele, de a bejárati ajtónkra is újra felkerült...legalább a hangulat kedvéért :) Arról aztán végleg ne beszéljünk, hogy mi dolga van a nyuszinak a festett tojásokkal Ha valaki tudja, árulja el nekem is...                                                                                                                  
       
Aranyeső, bodzaág és kifújt, viasszal mintázott pirostojások...végre az idén összejött. Ezért megérte éjszakázni :) kezdeményezés, ötlet, technika, viasz meg festék, konyha, jó társaság (inclusive pocaklakó :) ), capuccino, Norah Jones ja meg a zsíroskenyér all by Sari.
Nárciszok...aputól :) S anyu által kétszer átültetve...muszály volt neki beleférni a zöld cserépbe. Így most már igazi tavaszi a hangulat... 
                                                                                                 "And I need just a little more silence,
                and I just need a little more time
                The courage to pull away..." 
                                        (Sarah Mclachlan-Time)


Anyu újabb szenvedélyei: az orchideák...ez itt egy mini...tizenhárom virággal...kicsi, de hmmm no comment...                      "emléked napjaimba beleszól...."   









Újabb Sari-ötlet...csomó süti sütés...csomó tojás tehát csomó tojáshéj...egy kis üvegfesték, hogy kipingáljam és tea-mécsesés, ami beleolvadt...a megállítással akadt némi gond, de különben ja és ne kérdezzétek, hogy én csináltam-e? A nagyanyám tyúkja volt...én csak kicsit átalakítottam 

Végül a pirostojások...biofesték (hagymahéj) és aranyszínű üvegfestékontúr...ja s még néhány békakirályos, tündéres, katibogaras lehuzis tojás Ábelt várja...igaz, nem dinós, de hátha ez is megteszi :)
"Szép holnap...talán már  nem szökik tovább...kitártam létem ablakát, szeretném hinni azt, hogy ránk szép holnap vár..." (Zorán)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése